Google Translate

Translate the page to English. You can choose another language after the click Translate the page to English.

2024 - 04 - 25

Vill du jobba hos oss?

Vi söker en uthyrare till vårt kundcenter!

Tycker du om att ge service, möta människor, är strukturerad och vill arbeta i ett härligt team? Då kanske det här är ett jobb för dig!

Om oss

Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB är en gemensam fastighetskoncern. Tillsammans siktar vi på att vara den ledande fastighetsorganisationen i regionen. Vi ingår i Ludvika kommuns ägda bolag Ludvika Kommun Stadshus AB och utgör en del av kommunkoncernen.

Vi är idag drygt 150 medarbetare som förvaltar totalt 455 000 kvm kommunala verksamhetslokaler som skolor, förskolor, kontor, affärslokaler samt 3250 bostäder. Våra värdeord är trygghet, affärsmässighet och effektivitet och vi erbjuder en arbetsplats med trivsel och arbetsglädje.

Om tjänsten

I rollen som uthyrare har du ett stort eget ansvar, varierande arbetsuppgifter och du har dagligen kontakt med hyresgäster, bostadssökande och andra intressenter. Du arbetar tight med ditt team, men samverkar även med övriga funktioner inom företaget. Som medarbetare hos oss kommer du ingå i vårt kundcenter-team där du hittar ett härligt gäng samt att du har möjlighet att utveckla din kompetens och med flexibilitet få en bra balans mellan jobb och fritid.

Arbetet som uthyrare

Som uthyrare kommer du att arbeta med hela uthyrningsprocessen - från vakans till uthyrd lägenhet, förråd eller fordonsplats. Vidare fungerar du som en servicefunktion för hyresgäster gällande uthyrning, uppsägningar och felanmälan. I rollen ingår även andra förekommande arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Daglig kontakt med hyresgäster och bostadssökande i form av besök, telefon och e-post.
  • Upprätta och teckna hyresavtal för bostäder, förråd och fordonsplatser.
  • Handlägga och besluta ärenden rörande lägenhetsbyten, överlåtelse av hyreskontrakt samt andrahandsuthyrningar mm.
  • Informera hyresgäster och bostadssökande i boendefrågor.
  • Administrativa uppgifter, såsom till exempel trapphusblad, namnskyltar, arkivering och nyckelhantering.
  • Övrigt förekommande arbetsuppgifter för rollen och avdelningen.

Utbildning och erfarenhet

Vi söker dig med relevant utbildning (lägst 3-årig gymnasieutbildning) och gärna erfarenhet inom kundservice, butikssälj eller liknande. Du ska kunna uttrycka dig muntligt och skriftligt på både svenska och engelska, andra språk är meriterande. Vi förutsätter att du har god datorvana och behärskar Officepaketet. Erfarenhet inom fastighetsförvaltning, offentlig förvaltning samt kunskap i Momentum fastighetssystem är meriterande.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är en positiv och strukturerad person som har gott ordningssinne och lätt för att samarbeta i team. Som person är du driftig, flexibel, social och kommunikativ samt att du är serviceinriktad och har initiativ- och utvecklingsförmåga.

Övrigt

Tjänsten är på heltid och är ett vikariat, men kan komma att förlängas och övergå i en tillsvidareanställning.
Arbetsort är centrala Ludvika.
Tillträde så snart som möjligt.
B- körkort erfordras.

Intresserad?

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt dock senast 26 maj 2024.

Hur du ansöker

Välkommen att skicka din ansökan, med CV och personligt brev, till: ansokning.fastighetsbolagen@ludvika.se.
Ange ”Uthyrare till Kundcenter” i ämnesraden.

Vid eventuella frågor, kontakta Eva-Lena Gunningberg via e-post: eva.lena.gunningberg@ludvikahem.se

Välkommen med din ansökan!